Проектна діяльність учнів
Стадія роботи над проектом
|
Зміст
роботи
|
Діяльність учнів
|
Підготовка
|
Визначення
теми і мети проекту
|
Обговорюють
предмет дослідження з
учителем, за необхідності
отримують
додаткову інформацію. Установлюють мету
|
Планування
|
а) Визначення джерел інформації.
б)
Визначення способів збору й аналізу інформації.
в)
Визначення способу представлення результатів (форми звіту).
г) Встановлення процедур і критеріїв
оцінки результатів.
д)
Розподіл задач (обов’язків) між членами команди
|
Виробляють
план дій. Формулюють завдання
|
Дослідження
|
Збір
інформації, рішення проміжних завдань. Основні
інструменти
(інтерв’ю, опитування, спостереження, експерименти)
|
Виконують
дослідження, вирішуючи проміжні завдання
|
Результати і/чи
висновки
|
Аналіз
інформації. Формулювання висновків
|
Аналізують
інформацію
|
Презентація
або звіт
|
Можливі
форми презентації результатів (звіту): усний звіт, усний звіт
з демонстрацією матеріалів, письмовий звіт
|
Звітують,
обговорюють
|
Оцінка
результатів процесу
|
Беруть
участь в оцінці результатів шляхом колективного
обговорення
і самооцінки
|
Етапи проектної діяльності учнів
Етапи
|
Діяльність учнів
|
Мотиваційно-
орієнтовний
|
- Усвідомлення мотиву, мети і значення майбутньої
проектувальної діяльності;
- визначення основної проблеми і завдань
дослідження, які випливають з неї;
- визначення задуму проекту;
- висування й порівняння стратегій розв’язання
поставлених проблем; виявлення і обговорення методів дослідження, на
основі яких буде реалізовуватися проект (наприклад, статистичного,
картографічного, порівняння, опису, спостереження);
- визначення джерел інформації та методів роботи
з ними;
- попереднє планування видів і способів
діяльності;
- розподіл обов’язків між учнями, які здійснюють проект
|
Конструктивний
|
Складання плану роботи з його наступним
обговоренням, корегуванням і затвердженням остаточного варіанта. Збір,
аналіз та систематизація інформації з проблеми; обговорення її в групах,
висунення і перевірка гіпотез. Обговорення способів оформлення
результатів, їх первинна оцінка і корекція. Оформлення макету чи моделі
проекту у вигляді текстів, карт, діаграм, схем, фотографій тощо.
Важливим є колективне обговорення учнями всіх
рішень, що приймають на основі узгодження їхніх інтересів та думок
|
Презентативний
|
Оформлення пакету документів з проекту та
інформаційних стендів, схем, діаграм; підготовка усної презентації. Захист
проекту — результати роботи; описування методів, за допомогою яких була
отримана і проаналізована інформація; розповідь про проблеми, що
виникали під
час виконання проекту; демонстрування знань
й умінь, які сформувались у школярів у процесі його реалізації.
Пакет документів передають рецензентам та експертам для висновків
|
Діагностично-
оцінювальний
|
Аналіз оцінок, отриманих за презентацію, та висновків
експертів
|
Рефлексивний
|
- Самооцінка учнями своєї діяльності;
- усвідомлення власних досягнень і виявлення
недоліків;
- обговорення труднощів, які виникли під час здійснення
проекту, розгляд можливостей їх подолання;
- виявлення найефективніших стратегій розв’язання
подібних проблем з метою їх подальшого використання в практичній
діяльності
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.