ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
1. Розпочніть регулярні спостереження за погодою у "Щоденниках спостережень за погодою".
Місяць
___________
Дата
|
Елементи погоди
|
|||
Температура повітря, оС
|
Хмарність
|
Опади
|
Напрямок вітру
|
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
||||
6
|
||||
7
|
||||
8
|
||||
9
|
||||
10
|
||||
11
|
||||
12
|
||||
13
|
||||
14
|
||||
15
|
||||
16
|
||||
17
|
||||
18
|
||||
19
|
||||
20
|
||||
21
|
||||
22
|
||||
23
|
||||
24
|
||||
25
|
||||
26
|
||||
27
|
||||
28
|
||||
29
|
||||
30
|
||||
31
|
2. Доберіть прислів’я, приказки, народні прикмети про сезонні зміни в природі, про погоду.
3. Напишіть твір-мініатюру «Осінь», в якому відобразить спостереження за погодою та сезонними змінами у природі.
4. Колись давно спекотного літнього ранку зустрілись на курному шляху два подорожанина. Змучені довгою дорогою, вони були раді зустрічі та несподіваному відпочинку. Один мандрівник — старий мудрий, другий — молодий, розговорилися, засперечалися.
— Чи знаєш ти, що якщо йти багато днів і ночей поспіль у той бік, де ховається сонце, то вийдеш з того боку, звідки сонце вранці піднімається на небосхил, тому що Земля наша куляста! — говорив старий.
— Та що ти! Земля пласка, ніби млинець, який лежить на чотирьох стовпах, а небо — величезна кришталева чаша! — заперечував молодий.
Довго точилася їхня суперечка, кожен намагався довести свою правоту. Сьогодні розмови про пласку Землю та трьох китів здаються нам смішними, а між тим багато часу минуло і багато відкриттів було зроблено, перш ніж науково довели кулястість Землі. Спробуймо подумки перенестися в давні часи та подивімося, як різні народи уявляли собі влаштування Світу.
• Намалюйте Землю так, ніби ви не знаєте про її форму.
• Чому уявлення давніх людей про Землю істотно відрізняються від сучасних?
• Наведіть докази правильності вашого зображення.
5. Напішіть твір-мініатюру з теми «Моя подорож з давніми людьми»
ЗАВДАННЯ З ГЕОГРАФІЇ - 7 КЛАС
1. Згадайте загальні закономірності природи Землі, які вивчали у 6 класі.
2. Нанесіть на контурну карту назви материків та океанів.
3. Як із давньогрецької мови перекладається назва науки «географія»? Пригадайте, що таке географічна оболонка? Із яких сфер вона складається? Перелічьте природні компоненти.
4. Для чого необхідні знання з фізичної географії водіям, туристам, менеджерам?
ЗАВДАННЯ З ГЕОГРАФІЇ - 8 КЛАС
1. Пригадайте план характеристики географічного положення материка.
2. На якому материку та в якій його частині розташована Україна?
3. Складіть перспективний план використання природних ресурсів України, що пов’язані з особливостями географічного положення країни.
4. Згадайте розповіді про першу навколосвітню подорож експедиції Фернана Маґеллана. Чи має якесь значення ця подорож для України?
ЗАВДАННЯ З ГЕОГРАФІЇ - 9 КЛАС
1. Географія — одна з найдавніших наук на Землі. Мало не всі куточки нашої планети описано, обчислено й досліджено. Чи має сенс в епоху комп’ютерів і космічних технологій вивчати географію?
2. Зобразіть у вигляді схеми або малюнка «дерево географії». Науки про Землю будуть корінням древа, стовбур — іншими підрозділами фізичної географії (пригадайте, які підрозділи фізичної географії вивчали впродовж минулого року), крона — економічною і соціальною географією. Гілки крони становитимуть частини економічної і соціальної географії. Подумайте, які з наук доречно зобразити у вигляді ліан (виноградної лози), що переплітаються з кроною дерева, але не з корінням.
3. Порівняйте площу України з площею найбільших держав Європи. Яке місце за площею посідає Україна серед європейських держав? Прорангуйте (від більшого до меншого) наведені європейські країни за площею: Іспанія — 505 тис. кв. км, Італія — 301 тис. кв. км, Німеччина — 357 тис. кв. км, Польща — 313 тис. кв. км, Франція — 544 тис. кв. км, Швеція — 450 тис. кв. км.
4. Користуючись картою атласу, назвіть держави, що є сусідами першого порядку. Поясніть поняття «сусідство першого порядку», «сусідство другого порядку».
5. Водами яких морів омивається територія України? Користуючись картами атласу, назвіть морських сусідів України. З якими державами наша країна має одночасно морські і сухопутні кордони?
ЗАВДАННЯ З ГЕОГРАФІЇ - 10 КЛАС
1. У сучасному світі існує понад 200 країн, кожна з яких індивідуальна і неповторна. Країни і регіони світу різняться природними та економічними умовами, культурною та етнічною специфікою населення. Назвіть країни, які ви знаєте, та стисло розкажіть про них.
2. Складіть опорну схему: «Джерела географічних знань»
3. Ознайомтеся зі змістом таблиці «Періоди та етапи формування політичної карти світу». Поставте позначки на полях: « + », якщо наведені факти вам відомі, «-», якщо відомості є новими для вас.
Періоди та етапи формування політичної карти світу
Періоди
формування
|
Держави.
Зміни на політичній карті світу
|
І. Стародавній
(рабовласницький, тис. до н.е. – V
ст. н.е.)
|
Виникнення перших могутніх
держав. Єгипет, Вавилон, Карфаген, Кріт, Греція, Рим, Персія, Китай, Індія
|
ІІ. Середньовічний (феодальний, V – XV ст.)
|
З багатьох дрібних феодальних
держав формувалися могутні імперії, постійно змінювались кордони. Впливові
країни того часу: Київська Русь, Візантія, Англія, Іспанія, Франція,
Арабський халіфат та ін.
|
ІІІ. Новий
(капіталістичний, XVІ ст. – початок ХХ ст.)
|
Відбулися великі географічні
відкриття, тривало загарбання колоній, на політичній арені з’являються потужні
Османська, Австро-Угорська, Російська імперії. Формується світовий ринок і
завершується поділ світу між капіталістичними країнами. На політичній карті
55 держав
|
ІУ. Новітній
(початок ХХ ст. – наші часи):
1-й етап (1917 – 1939 рр.)
|
Розпад Османської, Російської
і Австро-Угорської імперій, поява нових держав – Австрії, Чехословаччини,
Угорщини, Польщі, Фінляндії тощо. За результатами Першої світової війни
змінилися кордони держав, що існували, і їх колоніальних володінь: німецькі
колонії були перерозподілені між Великою Британією, Францією, Бельґією і
Японією. Почалися визвольні рухи в колоніальних країнах і формування
соціалістичного табору. Утворення Радянського Союзу в 1922 р.
|
2-й етап
(1939 – кінець 80 р. ХХ ст.)
|
На початку Другої світової
війни налічувалося 70 суверенних держав, у 1947 році – 81 держава. 1948 р. –
створено державу Ізраїль. У 1949-му з’явилися ФРН і НДР. До 1959 р. склався
світовий соціалістичний табір: НДР, Польща, Чехословаччина, Румунія,
Угорщина, Болгарія, Югославія, Албанія, Китай, Північна Корея. Колоніальні
системи США, Великобританії та Франції були зруйновані.
У 60-70-ті рр. політичну
незалежність здобули близько 100 колишніх колоній в Азії, Африці і Латинській
Америці
|
3-й етап
(з кінця 1980-х рр.)
|
Крах світової соціалістичної
системи (соціалістичний устрій досі певною мірою зберігають Китай, Північна
Корея, В’єтнам, Куба, Лаос). Возз’єднання НДР і ФРН, об’єднання ЄАР і НДРЄ.
Розпад СРСР, поділ Чехословаччини на Чехію і Словаччину, Ефіопії – на Ефіопію
і Ерітрею, Югославії – на 6 держав (Боснія і Герцеґовина, Хорватія, Македонія,
Словенія, Сербія, Чорногорія)
|
5. Спрогнозуйте можливі якісні та кількісні зміни на політичній карті світу у майбутньому.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.